دوره‌ٔ آنلاین بدن، رشد، حریم/والد-کودک (پسران ۷ تا ۹ سال) پاییز ۱۴۰۳

  • مدرس: نازنین عین‌الیقین
  • مخاطب: پسران ۷ تا ۹ سال (برای شرکت در این دوره داشتن مهارت‌های خواندن و نوشتن به طور نسبی لازم است بنابراین نیاز است کودک یا کلاس اول را تمام کرده باشد و یا در حال گذراندن کلاس اول باشد و از طرفی بزرگتر از سوم دبستان نباشد)
  • شروع دوره: ۱ آبان ۱۴۰۳
  • روز و زمان برگزاری دوره: سه‌شنبه‌ها ساعت 18:30 تا 19:15
  • تعداد جلسات: ۱۲ جلسهٔ ۴۵ دقیقه‌ای (جلسه‌ی اول دوره ویژه‌ی والدین است)


«شرم و حیا» یا «پاسخ قانع‌کننده نگرفتن» باعث می‌شه تا بچه‌هامون سوالات‌شون رو از ما نپرسن. اونا کنجکاوی‌های طبیعی‌ دارن و والدین بهترین افرادی هستند که می‌توانند به این سوالات پاسخ مناسب و درست بدن.
ما همیشه سعی داریم تا حد ممکن مراقب کودکان‌مان باشیم اما آن‌ها همیشه با ما نیستند. به مدرسه و کلاس‌های متفاوت می‌روند، با معلم‌ها، دوستان و آشنایان تنها می‌مانند؛ حتی کسانی که ما مطمئنیم هیچ آسیبی به فرزند ما نمی‌زنند.
در این دوره که به صورت «والد-کودک» برگزار می‌شود، یکی از والدین (پدر یا مادر) و کودک در کلاس حاضر می‌شوند. تمرین‌ها و سرفصل‌های دوره برای هر دوی آن‌ها در نظر گرفته شده‌است. کودکان در این بازه‌ي سنی نیازی به اطلاعات جنسی ندارند بلکه باید در مورد «بدن خود»، «تفاوت بدن خود با غیر هم‌جنس»، «حریم شخصی» و مفهوم «رشد جنسی و خانواده» آگاهی داشته‌باشند تا بتوانند در نبود والدین از خود مراقبت (سوءاستفاده‌ي جنسی) کنند.
حضور والد در کنار در کودک باعث می‌شود که کودک والدین را منبع مطمئنی برای پرسش‌های خود ببیند و راحت‌تر به پاسخ‌ سؤالات‌شان برسند. والدین در این کلاس علاوه بر آگاهی در مورد این مسائل، شیوه‌های پاسخ‌گویی به کودکان را یاد مي‌گیرند.


سرفصل‌ها:

آشنایی با بدن و اندام‌های بدن
آشنایی با حریم بدن و حریم شخصی
آشنایی با اندام‌های خصوصی
آشنایی با انواع لمس‌ها
آشنایی با مهارت خود مراقبتی
نه گفتن به پیشنهادهای دوستان برای بازی‌های جنسی
استفاده از فضای مجازی (بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی)
آشنایی با شباهت‌ها و تفاوت‌های دختر و پسر
آشنایی با عشق و علاقه
آشنایی ازدواج و بچه‌دار شدن
آشنایی با رشد بچه‌ها در رحم و به دنیا آمدن نوزاد



نحوه برگزاری دوره:

از هر جای دنیا که هستید می‌توانید در این دوره شرکت کنید. برای حضور در دوره‌های موسسه آتمان می‌توانید از طریق لینک ارسالی، با لپ‌تاپ، تبلت، آی‌پد و تلفن همراه به‌ راحتی در دوره شرکت کنید. (برای تعامل و تمرکز بیشتر پیشنهاد می‌شود در زمان حضور در جلسات از لپ‌تاپ استفاده کنید)
در طول دوره شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق پیام‌های متنی یا گفتگوی ویدیویی در جلسات تعامل داشته باشند.


پس از ثبت‌نام، در کانال تلگرام مربوط به دوره عضو خواهید شد و نحوه اتصال به جلسات آموزشی توسط همکاران موسسه به شما توضیح داده خواهد شد.
در این دوره یکی از والدین (پدر یا مادر) در تمام جلسات در کنار کودک باید حضور داشته باشد.
درصورت تکمیل نشدن ظرفیت کلاس، ممکن است در تاریخ شروع جابجایی صورت گیرد.
لازم به ذکر است، با توجه به تعاملی بودن دوره‌های موسسه آتمان و حفظ حریم کودکان و نوجوانان جلسات ضبط نمی‌شوند و حضور شرکت‌کنندگان در دوره الزامی است.
لطفا قوانین کلاس را با دقت مطالعه بفرمایید، موسسه به قوانین خود پایبند می‌باشد و تحت هیچ شرایطی آن‌ها را تغییر نخواهد داد.


قوانین و مقررات


راهنمای پرداخت برای افراد خارج از ایران

دوره‌ٔ آنلاین بدن، رشد، حریم/والد-کودک (پسران ۷ تا ۹ سال) پاییز ۱۴۰۳ 120 دلار آمریکا [چنانچه در ایران هستید و قیمت دوره به دلار نمایش داده شده، وی‌پی‌ان خود را خاموش کرده و صفحه را رفرش کنید]

شما باید اطلاعات فرزند شرکت‌کننده در دوره را در حساب کاربری خود به روزرسانی کنید