مقالات

چه تازه باردار شده‌ باشید، چه نوجوانتان برای رفتن به دانشگاه آماده می‌شود، اینجا جایی است که می‌توانید رازهای فرزندپروری موفق را برای هر گروه سنی بیاموزید

بارداری و زایمان

۲

  تبریک می‌گوییم! شما در آستانه‌ی آغاز یک ماجراجویی درازمدت هستید. رشد و به دنیا آوردن نوزاد، زمینی‌ترین و در عین حال مقدس‌ترین کاری است که میتوانید انجام دهید. و پس از آن، هیجان واقعی آغاز می‌شود.

نوزاد و شیرخوار

نوزاد و شیرخوار - موسسه آتمان

به دنیای والدین خوش آمدید، جایی که زمانی برای خوابیدن کمیاب است اما عشق شما را به جلو می‌راند. در این بخش روند رشد فرزندتان، الویت‌های شما و برنامه‌ای ساده برای والدگری آورده شده است تا زندگی شما را در دورانی که فقط یک ساعت برای خواب و دو دقیقه برای مطالعه وقت دارید آسان‌تر کند.

نوپا

نوپا موسسه آتمان

کودک شما در حال رشد است! حتما فکر می‌کنید چطور آن نوزاد آرام و کوچک به حجم کوچکی از انرژی و شادی تبدیل شده است؟! و شما چطور به این چنین والدین با اعتماد به نفسی تبدیل شدید که می‌دانید (حداقل در اکثر مواقع) که چطور کودکتان را آرام کنید، به او غذا دهید، و با او ارتباط برقرار کنید.

خردسال

۲

مدیریت بیشتر کودکان در حدود چهارده ماهگی سختتر می‌شود. این موضوع به این خاطر است که کودکان در این مرحله در حال رشد از مقطعی به مقطع بعدی هستند. نمی‌توان به راحتی حواسشان را از موضوعی پرت کرد. در این مقطع کودکان متوجه می‌شوند که تاثیری روی جهان اطرافشان دارند، اما به قدر کافی قدرتمند نیستند. و شروع به تجربه کردن می‌کنند تا ببینند چگونه می‌توانند نیازهایشان را برآورده کنند و به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند.

مهدکودک و پیش دبستان

۲

کودک شما دیگر نوزاد یا شیرخواره نیست، حتی نوپا هم نیست، کودک شما به سن پیش دبستانی رسیده است. معمولا به این دوره سا‌ل‌های شکوفایی می‌گویند. آن‌ها در این سن به شکل حیرت‌آوری توانایی میدریت خودشان و کنترل احساساتشان در بیشتر اوقات را بدست می‌آورند.

دوران مدرسه

۱

چگونه این اتفاق افتاد؟ کودک پیش دبستانی شما به طریقی، یک دانش آموز تمام عیار دبستانی شده است. از برخی جهات برای شما راحت‌تر است زیرا آن‌ها {در این مرحله} کنترل بیشتری روی خودشان دارند، بیشتر همکاری می‌کنند و محبت بیشتری بروز می‌دهند.

پیش از نوجوانی

1

امروزه کودکانی که دوران پیش از نوجوانی را می‌گذرانند معمولا والدینشان را با رفتارهایی که شبیه نوجوانان است شوکه می‌کنند. با این رفتارشان به اشتباه نیوفتید، آن‌ها هنوز کودک هستند. آن‌ها شما را با توانایی‌هایشان در اندیشه و تصور، بحث‌های حرفه‌ای و انجام کارهای احمقانه شکفت‌زده می‌کنند.

اوایل نوجوانی

1

فرزندپروری دوران اوایل نوجوانی از جهاتی شبه به فرزندپروری کودکان خردسال است. روند رشد آن‌ها به سمت استقلال پیشروی می کند. البته همیشه به شکل برازنده و مسئولیت‌پذیر نیست.

 

— تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به موسسه آتمان است —

به فهرست انتظار بپیوندید زمانی که محصول موجود شد به شما اطلاع خواهیم داد. لطفا آدرس ایمیل و تعداد موردنظر خود را وارد کنید.